top of page

Charles Darwin

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

INNOVATIE

Wij zijn ervan overtuigd dat innovatie als competentie binnen uw onderneming van essentieel belang is om onderscheidend te kunnen zijn en te handelen. Hoe innovatie denken toe te passen bij merkontwikkeling en commerciële strategieën is de vraag waar veel organisaties mee zitten.

Het vereist de overtuiging om te handelen vanuit 3 belangrijke competenties:

  • Creativiteit

    • Het vermogen om ideeën te generen.

    • Kritisch durven denken.

    • Out-of-comfort stappen en ideeën gebruiken om problemen op te lossen.

  • Integreren van perspectieven (toekomst en scenario's)

    • Openstaan voor ideeën: Suggesties van anderen en nieuwe ideeën willen aanhoren en proberen.

    • Onderzoekend: Willen observeren om op de hoogte te willen zijn van de laatste ontwikkelingen.

    • Samenwerkend: Met anderen kunnen en willen werken om door synergie tot een creatieve oplossing te komen.

    • Branchevreemde oriëntaties: Een brede verkenning kan zomaar tot een nieuwe aanpak leiden.

  • Anders durven ondernemen

    • Identificatie van problemen: Het kunnen benoemen van de juiste oorzaken van problemen en de dynamiek eronder kunnen begrijpen.

    • Het zoeken naar verbetering: Constant op zoek willen zijn naar verbetermogelijkheden in de organisatie.

    • Informatie vergaren: De juiste bronnen kunnen aanboren en hoofd- van bijzaken kunnen scheiden.

    • Onafhankelijk denken: Buiten kaders durven denken en tegen de algemene mening durven in te gaan. Je eigen visie bepalen.

    • Digital Savvy: Het begrijpen en gebruiken van digitale technologie.

bottom of page